Ik denk altijd dat als ik de reclames op televisie/internet begrijp zonder te kunnen horen, dat het dan een goede reclame is. Beelden moeten jou dingen kunnen vertellen zonder ondersteund te worden door muziek of spraak. Muziek of spraak moeten alleen aanvullen. 
Ook ga ik voor de doelstelling "minder is meer". In de drukke wereld waarin dingen elkaar overschreeuwen, wil ik een soort rust creëren in mijn ontwerpen. Dit in combinatie met gestaltpsychologie heb ik mijn esthetiek gevonden. 
Met het gestaltpsychologie bedoel ik dus dat je een bepaalde patroon ontwerpt, waardoor je gedachtengang een bepaalde kant op gestuurd word. Als ik 1, 2 zeg, dan denk je bijna automatisch aan 3 als de logische vervolgstap. Of dat je een platte beeld die 3D ontworpen is ook in 3D denkt, terwijl het beeld niet eens uitsteekt. Onze breinen vullen de rest zelf in.
Door het publiek zelf te kunnen laten fantaseren/voorstellen wat het ontwerp is, creëer je uiteindelijk een ideale beeld voor diens persoon zelf. Want wat de persoon zelf bedenkt is vaak de mooiste beeld wat het kan zijn. 

 — Rama van der Garde
Back to Top